اخبار الزمالك اليوم

مصطفى يونس يستفز جمال عبدالحميد على الهواء .. افريقيا للأهلي عمر الزمالك ما كسب بطولتين ورا بعض على حسابنا – فيديو

أكد الكابتن مصطفى يونس نجم النادي الأهلي السابق ان الأهلي سيتوج ببطوله دوري ابطال افريقيا الموسم الحالي على حساب نادي الزمالك في حال وصوله للنهائي.

وقال مصطفى يونس خلال تصريحاته عبر شاشه قناه ” ام بي سي مصر ” مع ” مهيب عبدالهادي ” ان النادي الأهلي على مدار تاريخه لم يخسر بطولتين ورا بعض من نادي الزمالك.

واستكمل مصطفى يونس حديثه : ان هذه البطوله للأهلي وان الثالثه ثابته بعد خسارة القلعه الحمراء في السابق النهائي امام الوداد في 2017 والترجي في 2018.

شاهد :

وكشف جمال عبدالحميد نجم نادي الزمالك السابق عن رأيه الشخصي في مباراه الزمالك والرجاء القادمه وفرص نادي الزمالك في الوصول لنهائي دوري ابطال افريقيا.

وقال جمال عبدالحميد عبر شاشه قناه ” ام بي سي مصر ” في اسباب كتيرة تخليني ابقى متفائل ان الزمالك هيكسب افريقيا باذن الله.

وواصل جمال عبدالحميد : اهمها ان فريق الرجاء اقوى من الوداد بكثير وقبلها بيوم الأهلي فايز على فريق الوداد بهدفين مقابل لا شئ وده عمل ضغط رهيب على الفريق.

وتابع عبدالحميد : وقبلها ساسي هيلعب او لأ وفي الاخر ملعبشي وده من اهم لاعبي الفريق وده عمل ضغط كبير على الفريق.

وأكمل : وحازم امام الباك رايت الوحيد اللي عنده خبرة في الفريق مش هيلعب وده عمل ضغط كبير جدا على الفريق.

واضاف : ومحمود علاء قلب الدفاع مش هيلعب وقبلها مشكله رئيس النادي دي كلها ضغوط كبيرة على الفريق ورغم كل ده كسبوا في المغرب.

وتابع عبدالحميد : ده كله يقولك ان لاعبي الزمالك عندهم الرغبه في الفوز بالبطوله على العكس خالص الاهلي معندوش ولا نص مشكله.

واختتم جمال عبدالحميد حديثه : اتمنى من الاعلام يعرف ان الأهلي مش لوحده في البلد وجمهور الزمالك من حقه يحلم بالفوز بدوري الأبطال.

شاهد :-

 

الوسوم
إغلاق